Scenariusze lekcji muzealnych

2024/12/11 | koronki | 0 komentarzy

Edukacja muzealna

 

Z różnych względów edukacja i kształcenie jest mi bliskie. Szczególnie, gdy odbywa się w sposób łączący różne metody, np. podające i praktyczne. Miejscem, w którym tego rodzaju zajęcia są najczęstszą formą pracy, jest choćby żywe muzeum czy centrum interpretacji dziedzictwa. To ostatnie, jak wiadomo, istnieje w Krakowie i wspiera działania związane z koronkami.

 

Scenariusze lekcji

 

Mając na uwadze te właśnie działania, tj. kształcenie i praktykę, napisałam scenariusze lekcji muzealnych przeznaczone dla uczniów szkół podstawowych.

Zajęcia te mogą odbywać się zarówno w postaci tradycyjnego wykładu i pogadanki (z wykorzystaniem publikacji i przygotowanych materiałów), jak również mieć charakter praktyczny i rekonstrukcyjny.

Różnym etapom edukacji odpowiadają różne tematy:

 

 

1. Klasy 1-3:

Temat: Czym jest rzemiosło artystyczne?

2. Klasy 4-6:

Temat: O różnych typach tkanin i ich zdobienia. (np. w szczególności: Co to jest koronka klockowa?)

3. Klasy 7-8:

Temat: Koronkowa historia. Ludzie i przedmioty (klasy 7-8). (o pozycji społecznej kobiet i ich kształceniu, w XVII-XIX w.)

 

Różne są cele tych zajęć i ich forma. Do każdego dołączam także stosowne pomoce i materiały. Zainteresowanych zachęcam do kontaktu.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *