Edukacja muzealna
Z różnych względów edukacja i kształcenie jest mi bliskie. Szczególnie, gdy odbywa się w sposób łączący różne metody, np. podające i praktyczne. Miejscem, w którym tego rodzaju zajęcia są najczęstszą formą pracy, jest choćby żywe muzeum czy centrum interpretacji dziedzictwa. To ostatnie, jak wiadomo, istnieje w Krakowie i wspiera działania związane z koronkami.
Scenariusze lekcji
Mając na uwadze te właśnie działania, tj. kształcenie i praktykę, napisałam scenariusze lekcji muzealnych przeznaczone dla uczniów szkół podstawowych.
Zajęcia te mogą odbywać się zarówno w postaci tradycyjnego wykładu i pogadanki (z wykorzystaniem publikacji i przygotowanych materiałów), jak również mieć charakter praktyczny i rekonstrukcyjny.
Różnym etapom edukacji odpowiadają różne tematy:
1. Klasy 1-3:
Temat: Czym jest rzemiosło artystyczne?
2. Klasy 4-6:
Temat: O różnych typach tkanin i ich zdobienia. (np. w szczególności: Co to jest koronka klockowa?)
3. Klasy 7-8:
Temat: Koronkowa historia. Ludzie i przedmioty (klasy 7-8). (o pozycji społecznej kobiet i ich kształceniu, w XVII-XIX w.)
Różne są cele tych zajęć i ich forma. Do każdego dołączam także stosowne pomoce i materiały. Zainteresowanych zachęcam do kontaktu.
0 komentarzy